ΠΑΛΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΘΗΝΑ,ΚΟΚΚΙΝΙΑ,Ν,ΦΑΛΗΡΟ



Η Παλαιά Κοκκινιά είναι προσφυγική περιοχή του Πειραιά, συνορεύει με την συνοικία των Καμινίων, δυτικά και βόρεια με τη Νίκαια και ανατολικά με τον Άγιο Ιωάννη Ρέντη.  
 Ο θεμέλιος λίθος του προσφυγικού συνοικισμού της Νέας Κοκκινιάς τέθηκε στις 18 Ιουνίου 1923.  Εκεί  στεγάστηκαν  6.390 οικογένειες σε  4.484 παραπήγματα, ενώ   μέχρι το 1925 είχαν κτισθεί 10.000 δωμάτια για 45.000 οικογένειες. Για την οικοδόμησή τους εργάστηκαν 4.000 πρόσφυγες, μεταξύ των οποίων 900 γυναίκες. Παράλληλα, σχεδιάστηκαν οι δρόμοι, που έλαβαν τις ονομασίες τους απ’ τις πόλεις της Ανατολής με αλφαβητική σειρά, μετά από πρόταση του Σμυρναίου αρχαιολόγου Στίλπωνα Πιττακή (π.χ. οδός Αγκύρας, Αϊδινίου, Αδάνων, Ατταλείας, Βοσπόρου, Γρανικού, Επταλόφου, Εφέσου, Ικονίου, Κορδελιού, Μ. Ασίας, Μουδανιών, Σμύρνης,  κ.ά.)


ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ

ΠΑΛΙΟ ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ

Η ΟΔΟΣ ΑΙΟΛΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Η Ο ΔΟΣ ΕΡΜΟΥ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ Η ΒΟΥΛΗ

Η ΦΩΚΙΩΝΟΣ ΝΕΓΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΥΨΕΛΗ

ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ
 Το Νέο Φάληρο αποτελούσε παλαιότερα τη πρώτη λουτρόπολη της Αθήνας που συνδεόταν και με γραμμή τραμ.

ΠΑΛΙΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ

ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ

ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ


ΤΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Το ζαχαροπλαστείο «Γιαννάκη», ως κέντρο βενιζελικών, καταστράφηκε το 1920 ως αντίποινα μετά τη δολοφονία του Ιωνα Δραγούμη, 

ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ Η ΤΑΡΑΝΤΕΛΛΑ
     Η « Ταραντέλα»  χτίστηκε   αρχικά  σαν περίπτερο   για να παίζει η «μπάντα» του ξενοδοχείου  «Άκταίον»  και     μετά,  όταν  στα 1907 ανέλαβε την εκμετάλλευση της ο   γνωστός  θεατρικός επιχειρηματίας· Ιωάννης Γκρέκας,   που   την διατήρησε μέχρι το 1918, εξελίχθηκε στο γνωστό κέντρο  διασκεδάσεως.  Στην «Ταραντέλα»   πρωτοεμφανίστηκε η    Γεωργία   Βασιλειάδου,  κι από κει  άρχισαν τη σταδιοδρομία τους  οι  γνωστοί    καλλιτέχνες, Ιωάννης   Ράλλης, Σβορώνος, Καλουτάς, και αργότερα, σε  μικρή   ηλικία οι κόρες του   Αννα και   Μαρία Καλουτά — τα περίφημα «Καλουτάκια».
     Η   «Ταραντέλα γνώρισε μεγάλες δόξες με διεθνή μουσικά προγράμματα και με ελληνικές επιθεωρήσεις που είχαν γράψει οι  κορυφαίοι συγ­γραφείς της εποχής. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: